Brugtgrej.dk
Forside  |   Ny annonce  |   Forum  |   Nyhedsmails  |   Om brugtgrej  |   Kontakt Brugtgrej
164 online brugere
2975 online annoncer
SælgesKøbes

Samsung Blu-Ray i Boot loop

Denne tråd er lukket for nye indlæg

#1  28/08-20 08:45
Thomas Gosvig
Indlæg: 102
Hej her.

Jeg kunne tænke mig at høre om andre som læser med her, har oplevet nedbrud af deres Blu-Ray afspiller fra Samsung i dagene omkring 25. juni, og i så fald om nogen er nået frem til at få tilbudt en løsning fra Samsung?

Historien går ud på at folk over hele verden har oplevet deres Blu-Ray afspiller eller hjemmebiograf system er gået ind i en uendelig opstarts løkke, og aldrig kommer fri af denne genstart, som derved gør produktet uanvendeligt.

Jeg er selv desværre en af de uheldige som havde en HT-J5500 fra Samsung som gik kold i dagene omkring 25. juni.

På nettet kan man læse side op og side ned i div. forum tråde, hvordan folk harmdirrende fortalte om det samme problem.
De første ideer gik på der var kommet en opdatering fra Samsung der nedlagde produktet.
Men da der også kom meldinger fra folk der ikke havde tilsluttet sig nettet eller givet lov til automatiske opdateringer på deres enhed, så pegede det mere på et udløbet SSL certifikat fra Samsung.
Alt i alt en trist sag.

Jeg kontaktede selv først Samsung support, men blev klar over det var lidt for tidligt da de ikke rigtig forstod problemet og bare skrev jeg skulle sende den til reparation, som ville koste mig minimum Kr. xxx.- kroner, uanset om jeg gjorde brug af tilbuddet på reparationen eller ej.

Jeg ventede så til i går med at kontakte dem igen, og havde samtidig læst på nettet at i andre lande fik man tilsendt en adresselabel, så man kunne indsende sin enhed til Samsung og få systemet bragt til live igen, uden beregning.
Stor var min forbavselse da jeg igen fik en sludder for en sladder om at de ikke havde hørt om problemet før, skønt blandt andre TV2 eksempelvis også havde vendt problemet, og man anbefalede stadig bare at gøre brug af deres reparations sted ”ServiceCenteret”, og reparationen ville koste mig det som tilbuddet nu lød på.
Ingen tegn på man havde en strategi for disse ”ødelagte” produkter hvor garantien var udløbet.

Jeg har som sagt snakket både med Samsung, Servicecenteret, og også El-Giganten hvor produktet er købt for ca. 2½ år siden, og hver gang peger man bare på hinanden, og regningen ville uanset hvad ende hos mig.

Nu er spørgsmålet så, som beskrevet øverst;
Har andre her måske været i lignende situation, og fundet en vej igennem systemet, til at få opdateret sin enhed, uden beregning?
Det virker som om andre lande hjælper deres kunder, men jeg har intet fundet af hjælp i Danmark

Har nogen lyst til at se lidt af den verdensomspændende problematik, så er der masser at kikke på, eks. vis her:
https://us.community.samsung.com/t5/Home-Theater /Blu-ray-player-power-cycling-whenever-p lugged-in/td-p/1278935/page/62
/266 siders forums indlæg)

TV2:
https://nyheder.tv2.dk/tech/2020-06-22-blu-ray-a fspillere-er-ud-af-det-blaa-stoppet-med- at-fungere-fejl-kan-ogsaa-ramme

Kan nogen bidrage med noget?

Thomas/OZ1JTE

#2  28/08-20 10:21
Max Jakobsen
Indlæg: 383
Svar til #1:
Samsung, så beder man også om problemer.

----------
Den anden Max.

#3  28/08-20 10:30
Jesper Alstrup/OZ1BYD
Indlæg: 1607
Svar til #2:
Og de definerer selv en del af deres problemer: komponenter med tidsbegrænset holdbarhed ( kendt af Samsung ved start) etc.

Nej tak til Samsung.

----------
Vy 73 de Jesper/OZ1BYD

Redigeret 28/08-20 10:31
#4  20/09-20 09:48
Thomas Gosvig
Indlæg: 102
Hej.

For retfærdighedens skyld, syntes jeg lige jeg vil komme med en positiv tilbagemelding på mit eget indlæg.

Efter jeg lod der gå endnu 14 dage, og igen forsøgte at kontakte Samsung support, og denne gang hæve stemmen ca. 3 dB, så lykkes det rent faktisk at nå igennem til en medarbejder der pludselig godt kendte problemet med ”Boot Loop”.

Jeg blev bedt om at indlevere mit produkt til deres service center, som heldigvis kun ligger få kilometer fra mig, og de lovede at min Blu-Ray ville blive fixet uden beregning.
En uge efter indleveringen hentede jeg den igen, og da jeg efterfølgende satte den ind i mit system, lod den til at virke perfekt.

Så det endte trods alt fint.

Thomas/OZ1JTE

Denne tråd er lukket for nye indlæg